מובילים
חיים בריאים

aicon

גיבוש עובדים באמצעות סדנאות

כמה זמן וכסף אתם משקיעים במציאת העובדים הנכונים? האנשים שעובדים עבורכם הם ההשקעה הגדולה ביותר שלכם, וכמעסיקים עליכם לדאוג להם ולהבטיח שיהיו להם הכלים והיכולת לבצע את עבודתם. אחת הדרכים להשקיע בצוות, היא לפתח אותו, גם באמצעות סדנאות גיבוש.

סדנאות לגיבוש עובדים, בין אם אלה סדנאות אתגריות בחיק הטבע, או סדנאות אוכל בניהולו של שף פרטי, מסוגלות לעצב עבורכם פעילויות שיתנו מענה לצרכים הארגוניים וליעדים שאתם רוצים להשיג.

בעוד שחלק מהאנשים יגלגלו עיניים ברגע שישמעו את המילים ׳גיבוש עובדים׳ או ׳בניית צוות׳, לסדנאות אלה יש יתרונות מעשיים רבים. כוחן של סדנאות הגיבוש מאפשר לכם להרים את העסק לרמה חדשה לגמרי.

כל מעסיק צריך להתמקד בבניית הצוות שלו. וכיוון שאי אפשר להמעיט בחשיבותה של עבודת צוות יעילה, מומלץ להתחיל בכך מוקדם ככול האפשר, להפוך את עבודת הצוות לעדיפות עליונה ולשלב אותה בתרבות הארגונית. הנה כמה מהיתרונות הרבים שמציעים סדנאות לגיבוש ולבניית צוות בעבודה:

  • בניית אמון
  • עידוד תקשורת טובה
  • הגדלת המעורבות
  • יצירת עובדים מאושרים
  • בניית תרבות ארגונית חיובית שיוצרת עובדים מאושרים
  • שיפור הדינמיקה הקבוצתית ועידוד שיתופי הפעולה
  • חיזוק המורל
  • זיהוי חוזקות, חולשות וחשיפת פוטנציאל מוסתר.
  • ביסוס מנהיגות
  • עידוד לנטילת סיכונים
  • שיפור הפרודוקטיביות
  • שימור עובדים לצמצום עזיבות
  • שיפור השורה התחתונה

נתמקד הפעם בארבעה נושאים שניתן לפתח באמצעות סדנאות הגיבוש: בניית אמון, שיפור הפריון, שיפור מעורבות העובדים, בניית תרבות ארגונית.

סדנה לבניית אמון

סוגיית האמון חשובה בכול עסק מצליח. האמון הוא תהליך מתמשך המחייב אתכם להיות מנהלים אמינים ובעלי ביטחון. סדנת גיבוש המתמקדת בבניית אמון תתבסס על פעילויות המביאות לביטוי אסטרטגיות לבניית אמון עם העובדים. התנסות באסטרטגיות שכאלה במהלך הסדנה, תאפשר ליישם אותן אחר כך בעבודה עצמה.

בדרך כלל אתם מתמקדים בהעסקת עובדים שתוכלו לסמוך עליהם. עכשיו הגיע הזמן להבטיח שאנשים אלה יבטחו גם בכם. כמנהלים, בניית האמון במקום העבודה, והשמירה עליו, תלויה בכם.

סדנה לשיפור הפריון

זה אולי נראה הגיוני להגדיל את הפריון על ידי אכיפה של כללים נוקשים, אבל זה בדיוק ההפך הגמור ממה שצריך לעשות. במקום זאת, צריך לקחת צעד אחורה ולראות את התמונה הגדולה. סדנה לשיפור הפרודוקטיביות תוכל לתרום להבנה של השאלה הגדולה: מה מניע את העובדים להיות פרודוקטיביים יותר?

הסדנה יכולה לשקף למנהלים ולעובדים כיצד יצירת סביבת עבודה חיובית תוכל להגביר את התפוקה במקום העבודה.

סדנה לשיפור מעורבות העובדים

האם העובדים שלכם מגיעים לעבודה רק כדי לקבל כל חודש את המשכורת שלהם? האם למישהו חסר דחף, מוטיבציה או התלהבות להצליח בעבודה? סדנה לשיפור מעורבות העובדים תתרום להעלאת המורל ושביעות הרצון שלהם.

כאשר צוות העובדים מוכן להיות אקטיבי ולתרום מעל ומעבר; כאשר אנשים מגיעים לעבודה עם מוטיבציה, נלהבים ומעורבים – תהיה לכך השפעה רבה על העסק שלכם.

סדנה, שבה העובדים יתנסו בחוויות מרגשות ומאתגרות, בפעילויות שיגבירו את הקשרים ביניהם לבין עצמם, וביניהם לבין המנהלים, תעשה את כל ההבדל. העובדים יחזרו לעבודה כשהם מרגישים שמעריכים אותם, שמערבים אותם, שאכפת מהם, ובתמורה, הם ירגישו שמקום העבודה חשוב להם.

סדנה לבניית תרבות ארגונית חיובית שיוצרת עובדים מאושרים

תרבות ארגונית – צמד מילים ששומעים עליו לעתים קרובות. למה זה כל כך חשוב לעסק? נתחיל בהגדרה. ׳תרבות ארגונית׳ הוא מונח רחב שמשלב בתוכו את ערכי החברה, האתיקה, האמונות, האידיאולוגיות, היעדים, סביבת העבודה, היתרונות, הקהילה וכל מה שקשור ל׳תחושה׳.

תרבות ארגונית קובעת את הטון של העסק שלכם. כשאתם בתהליך של בניית התרבות הארגונית (כדי ליצור אנשים מאושרים וחייכנים אשר יכולים לשגשג בסביבת עבודה חיובית), תוכלו להיעזר בסדנה המתמקדת בפעילויות שמעודדות את כלל צוות העובדים לבנות יחדיו את התרבות הארגונית במקום עבודתם.

סדנה שכזו אמורה להתמקד בנושאים כגון: הקשבה, תקשורת פתוחה, עובדים מעורבים, עידוד שיתופי פעולה וחברויות בין אנשי הצוות, התמקדות בחוזקות, למידה מהעבר, פיתוח מנהיגות, חלוקת נטל האחריות ועוד.

תרבות ארגונית חיובית היא לא דבר שקורה בין לילה. לוקח זמן לבסס אותה, וזה משהו שצריך לשמור עליו בעקביות לאורך כל הזמן. צרו תרבות ארגונית חיובית, ותראו שינוי מובהק בעסק.

לבסוף, צוות מגובש הוא לא רק קבוצה של אנשים נהדרים. האופן בו הצוות עובד יחד, חשוב יותר ממי שחבר בצוות.

דילוג לתוכן