מובילים
חיים בריאים

aicon

סדנאות לעובדים ובריאות בארגון

ימי גיבוש וסדנאות לעובדים הן כבר עניין שבשגרה בשנים האחרונות. כמעט כל ארגון, קטן וגדול, מבין כבר את החשיבות של ארגון פעילויות עם ערך מוסף לעובדים על מנת לתרום לגיבוש, לתחושת הערך וגם על מנת להתאוורר מהשגרה היומיומית השוחקת.

כאשר בוחרים פעילות לעובדים חשוב מאוד לתכנן אותה לפי התוצאות שרוצים להשיג בעקבותיה. יום כיף לעובדים הוא משהו אחד, עם מטרה כללית של אוורור ושבירת שגרה והאפשרויות של הפעילויות בו הן רבות. פעילויות ספורט אקסטרים, טיול בטבע, צפיה במופע, ארוחה במסעדה ועוד.

אך כאשר מתכננים סדנאות לעובדים מדובר כבר על משהו אחר, עם יותר תוכן, תכנון והשקעה. סדנאות לעובדים הן לא תמיד חד- יומיות. כאשר רוצים להחדיר ערכים מסויימים לארגון, בונים תכנית לטווח ארוך שכוללת תכנון מדויק של מטרות והדרכים להשגתן.

סדנאות לעובדים לאורח חיים בריא

קידום בריאות בארגונים הוא נושא שתפס תאוצה משמעותית בעשור האחרון. ההכרה בחשיבות של השקעה בבריאות העובדים והיתרונות עבור המעסיקים הפכו את תחום הבריאות למשמעותי מאוד עבור חברות רבות.

ההשקעה בקידום בריאות העובדים מבוססת על מחקרים רבים שהוכיחו את  הקשר הברור בין רמת בריאותו של העובד לתפוקה שהוא מייצר בעבודה.

ההבנה כי עובד בריא יותר תורם יותר לארגון, נעדר פחות ממקום עבודתו ומרגיש טוב יותר גרמה למעסיקים להבין שכדאי וחשוב להשקיע בפיתוח תרבות בריאותית בארגונם.

יש מגוון דרכים שניתן לבחור בהן כדי להעלות את רמת הבריאות בארגון. החל מפיקוח תזונתי בחדר האוכל, דרך הקמת חדר כושר לעובדים בתוך המתחם וכלה בהכנסת סדנאות לעובדים בתחום הבריאות באופן קבוע.

סדנאות לעובדים הן דבר שתורם מאוד לפיתוח המודעות בקרב העובדים. בין הסדנאות הקיימות ניתן למצוא סדנת תזונה, סדנאות להפסקת עישון, סדנה להפחתת לחצים רגשיים ועוד.

סדנאות לעובדים יכולות להיות חד פעמיות או להתקיים באופן מתמשך. הכל תלוי כמובן בהשקעה ובמשאבים של הארגון. הוכח כי סדנאות אלו תורמות לבריאות של העובדים בעיקר באמצעות העלאת המודעות, אך גם באמצעות פרקטיקה שנלמדת בהן, שכוללת תרגול ומשימות שמסייעים להחדרת ערכי ארוח חיים בריא בקרב העובדים. יש לכך רווח כפול עבור המעסיקים, כיוון שמעבר לכך שהעובדים הופכים לבריאים יותר ותפוקתם יכולה לעלות, העובדים גם נהנים כאשר הם מרגישים שמשקיעים בהם ורמת המוטיבציה שלהם עולה בהתאם וכידוע גם לכך יש השפעה ישירה לטובה על תפקודם.

דילוג לתוכן