מובילים
חיים בריאים

aicon

ארגון יום גיבוש לעובדים

 

בעשור האחרון, חברות וארגונים נוהגים להשקיע בעובדיהם באמצעות ימי כיף וימי גיבוש. ימי כיף הם דרך נפלאה להגיד לעובדים המסורים שעבודתם הטובה מוערכת, ושיש מי שחושב עליהם ורואה אותם.
לימי גיבוש לעובדים יש יתרונות רבים: הם אמצעי ליצירת אינטראקציה בין העובדים, הם מביאים לשיתוף פעולה ולחיזוק עבודת הצוות, הם מוציאים מהשגרה השוחקת ומחזקים את תחושת השייכות של העובדים. ישנם סוגים שונים של ימי גיבוש מיוחדים ומהנים שניתן לארגן עבור העובדים בקלות יחסית: ימי ספורט, ימי אתגר, סדנאות עיון, הופעות סטנדאפ ועוד. 

עובדים בחברות וארגונים חשופים לשחיקה ותחושות תסכול עקב חוסר גיוון בעבודה, השעות הממושכות והעבודה הקשה. בנוסף, עבודה בארגון גדול מקשה על העובדים להכיר אחד את השני או לחוש תחושת שייכות לארגון בו הם עובדים. מנהלי חברות מבינים כיום שחלק מתפקידם הוא גם לדאוג לרווחת העובדים ושישנו קשר ברור בין עובד מרוצה לעלייה ברמת התפוקה שלו. לכן, דרך מקובלת כיום לצ'פר את העובדים היא ארגון יום כיף או יום גיבוש לעובדים. ימים אלו מתקיימים מדי יום במקומות רבים ושונים ברחבי הארץ, והם מהווים הזדמנות מצויינת לשיפור האווירה השוררת בחברה, להטענת העובדים בכוחות מחודשים ולהענקת תחושת סיפוק ושייכות. הבילוי בימי גיבוש חברתיים נותן לעובדים הרגשה טובה ולאחר מכן הם מגיעים לעבודה עם חיוך וחשק.

מדוע כדאי לתכנן יום גיבוש לעובדים באווירה ספורטיבית

רצוי שביום הגיבוש העובדים יוכלו להתרחק מלחצי העבודה, לנוח ולהתפנק, ולכן אחת הפעילויות המתאימות והאהובות ביותר היא פעילות ספורטיבית. ניתן אפליו לארגן יום כיף לעובדים שכולו מבוסס על ספורט.

יום גיבוש ספורטיבי לעובדים הוא זריקת אנרגיה משמעותית לאווירה הכללית במשרד. עצם היצירה מהשגרה כבר נותנת את אותותיה על מצב הרוח והחשק לעבוד, והעיסוק בפעילות ספורטיבית ידוע הרי כממריץ במיוחד לכן השילוב בין השניים הוא מומלץ במיוחד.

כמובן שביום גיבוש ספורטיבי לעובדים ישנו גם יתרון חשוב נוסף של העלאת המודעות לפעילות גופנית וחשיבותה ברמת הפרט והחברה. מקומות עבודה רציניים היום מחזיקים בתכנית בריאות כללית לעובדיהן מתוך ההכרה בכך ככלי לשיפור וייעול העבודה בחברה והשקעה משתלמת במיוחד בכח האדם.

פעילות ספורטיבית ביום כיף לעובדים ידועה גם כתורמת מאוד לגיבוש והתקשורת בין העובדים. עבודה בקבוצות, הכרות עם אנשים חדשים, תחרות בריאה ורצון להצליח ולנצח משפרת את עבודת הצוות ונותנת בסיס גם ליחסים חדשים בתוך החברה. בנוסף, תחרויות ספורטיביות הן גם דרך מצויינת עבור מנהלים להכיר ולהחשף ליכולות ואיכויות אישיות של עובדים שלא בהכרח הצליחו להתבלט בדרכים אחרות, לכן זוהי גם דרך מצויינת להכיר לעומק את העובדים.

ניתן לראות כי ליום גיבוש ספורטיבי יש יתרונות רבים הן עבור מנהל החברה והן עבור העובדים עצמם, לכן מומלץ מאוד להתנסות ולהזמין פעילות כזו בכל חברה שרוצה להשקיע בעובדיה באמת.

 

דילוג לתוכן