יום גיבוש וכיף לעובדים

aicon

למה יום כיף לעובדים?

בשנים האחרונות מודעות המעסיקים לרווחת העובדים הולכת ועולה יותר ויותר, חברות משקיעות בדרכים שונות לשיפור תחושתם של העובדים במקום העבודה, זאת לצורך גיבוש, העלאת המוטיבציה ותחושת השייכות שלהם למקום העבודה. ישנן דרכים שונות להעלות את רמת המוטיבציה של העובדים בחברה. בעוד שהעלאות שכר הן פתרון נקודתי שמתאפשר בפרקי זמן מסוימים, ארגון יום כיף לעובדים או יום גיבוש לעובדים הוא פתרון כולל, הנוגע בכל העובדים ובעל יכולת השפעה גדולה על תחושתם של העובדים. מחקרים רבים מוכיחים קשר ישיר בין מידת שביעות רצונם של העובדים לבין התפקיד והתפוקה שלהם בעבודה. עובד מרוצה הוא עובד שמשקיע יותר, שיש לו יותר מוטיבציה להצליח ורוצה יותר לתרום למקום עבודתו. לכן כל השקעה בעובד, כמו יום כיף לעובדים למשל, חוזרת ביחס חיובי למעסיק. מעבר לכך, יום גיבוש לעובדים כזה, בדרך כלל מכיל פעילויות ומשחקים תחרותיים, ולמנהלים יש הזדמנות להכיר את העובדים יותר מקרוב, לזהות דמויות מנהיגותיות, לזהות יכולות חדשות בקרב העובדים ועוד.

היתרונות של יום גיבוש לעובדים

היתרונות בארגון יום גיבוש לעובדים הם רבים. מדובר בימים שמתקיימים מחוץ למשרד, באווירה אחרת, פחות רשמית, נטולת מתחים ולחצים, ומטרתם לשפר את תחושת העובדים בכמה מובנים – גם להתאוורר קצת מהשגרה האפורה, גם להתגבש עם עובדים אחרים, גם ליהנות מפעילות מושקעת, מאוכל טוב ושבירת השגרה.

גיבוש בין העובדים

גיבוש והכרות

מעבר להנאה של העובדים והאפשרויות להתאוורר קצת משגרת היום-יום השוחקת, יום כיף לעובדים הוא גם הזדמנות נהדרת להשקיע בגיבוש בין העובדים. יום גיבוש לעובדים שכזה כולל בדרך כלל פעילויות שונות כמו סדנאות, תחרויות, הרצאות וכמובן ארוחות משותפות והרבה זמן משותף באווירה קלילה ופתוחה יותר. כך נוצרים קשרים חדשים בין העובדים ותחושת הגיבוש מתחזקת.

תחושת שייכות

יום גיבוש לעובדים משפיע גם על תחושת השייכות שלהם לארגון, דבר חשוב ביותר בהעלאת רמת המוטיבציה. ככל שעובד מרגיש שייך יותר לארגון, עולה רצונו לתרום להצלחת החברה כולה וכך משתפרת תרומתו. ההרגשה שמשקיעים בו גורמת לעובד לרצות להיות חלק משמעותי מפעילותו של הארגון ובכך תורמים גם לו וכמובן גם למעסיק.

לשבור את השגרה

לשבור את השגרה

ניתן לארגן יום גיבוש לעובדים בכל ימות השנה, אך ישנן תקופות מומלצות במיוחד. למשל, אחרי תקופה קשה ועמוסה של העובדים וסיום פרויקט גדול, או לאחר תקופה בה היו הרבה שינויים ארגוניים בחברה או דברים אחרים שהעכירו את האווירה. יום כיף לעובדים הוא תמיד דרך מצוינת לשבור את השגרה, לצאת ממשברים וליהנות מיתרונות של כיף, גיבוש והנאה של כל העובדים. כל חברה, בכל סדר גודל, יכולה למצוא יום כיף מתאים ואיכותי לעובדיה בהשקעה לא גבוה, בייחוד לאור היתרונות הרבים שניתן להשיג באמצעותו.

יום גיבוש לעובדים | יום כיף לעובדים

מה כולל יום כיף לעובדים

ישנן אפשרויות שונות לארגון יום גיבוש לעובדים. כל חברה בוחרת את סוג הפעילות המתאימה לה ביותר מבחינת תקציב, הרכב כוח האדם בחברה ושיקולים שונים נוספים. יש הבוחרים ביום כיף לעובדים באווירה אתגרית, יש שיבחרו ביום ספורט לעובדים, יש כאלו שיעדיפו סדנאות בישול ועוד. ישנם סוגים רבים של ימי כיף לעובדים שניתן לארגן, אך ישנם כמה דברים שחשוב שיהיו בכל יום כיף לעובדים: אוכל טוב, פעילויות מאתגרות ומיוחדות, חלוקת מתנות סמליות למשתתפים. אנו ממליצים על יום גיבוש לעובדים שמתקיים באווירה תחרותית, המשלבת צד בריאותי לצד ההנאתי, כאשר המנצחים בפעילויות השונות זוכים בפרסים מיוחדים הקשורים גם הם לעולם הבריאות. אין ספק שארגון יום כיף לעובדים הוא דרך מצוינת לשבור את השגרה ולהראות לעובדים שמשקיעים בהם ומעריכים אותם. עבור המעסיקים מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד ולכן ניתן לראות שתופעה זו הולכת ומתרחבת משנה לשנה.

דילוג לתוכן