מובילים
חיים בריאים

aicon

הקמת חדר כושר במקום העבודה

המודעות ההולכת וגוברת לנושא הבריאות והכושר בשנים האחרונות, תרמה רבות להתפתחות התחום של קידום בריאות בחברות. היום יש יותר ויותר חברות וארגונים שמודעים לנושא ומכניסים את הטיפול בו תחת המעטפת של דאגה לרווחת העובד.

מחקרים רבים הוכיחו כי פעילות גופנית משפרת מאוד את תפוקת העובדים בחברה ולכן חברות גדולות, שמעסיקות כמות גדולה של עובדים ויש ברשותן משאבים מתאימים- מנסות לפתח את תחום הכושר במסגרת השירותים אותם הם מעניקים לעובדים.

בריאות בארגונים צריכה להיות תוצאה של תהליך כולל ומקיף, המאפשר לעובדים לקבל מידע, הדרכה ואימון במקום העבודה. מקום עבודה שרוצה לקדם את נושא הבריאות בארגונו, יכול לפנות לכיוון של הקמת חדר כושר במתחם המשרדים עצמם, לדאוג לפיקוח תזונתי קפדני על המזון המוגש לעובדים בחדר האוכל וגם לספק אימונים אישיים או חוגי ספורט לעובדים. בנוסף, כל תחום הארגונומיה המשרדית מאוד מפותח היום וישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של מתן ייעוץ ארגונומי לעובדים ומנהלים בחברות.

 

התרומה של כושר לעובד ולמעביד

 

פעילות ספורטיבית במקום העבודה, אם במסגרת הקמת חדר כושר ואם במסגרת של אימונים אישיים או חוגים, תורמת מאוד למעשה לשני הצדדים- העובד והמעביד. העובד, כמובן, נהנה משיפור במצב בריאותו, מהתרעננות קבועה מהשעות הארוכות במשרד ומשיפור במצב הרוח. כל הדברים הללו משרתים למעשה גם את מטרותיו של המעסיק. עובד בריא יותר נעדר פחות בגלל מחלות. עובד בריא נמרץ יותר מספק תפוקת עבודה גבוהה במיוחד. עובד עם מצב רוח טוב הוא בעל מוטיבציה והישגים גבוהים יותר.
פעילות ספורטיבית במקום העבודה ידועה גם בתור גורם מאחד ומגבש. הרבה עובדים מתאמנים ביחד,באים במגע עם קולגות ממחלקות שונות, יוצרים תחרויות ועוד דברים שתורמים לשיפור האווירה הכללית והתקשורת בין העובדים בחברה.

 

כושר מפיג מתח

 

אחד היתרונות הגדולים של חדר כושר במקום העבודה, היא שהעובדים יכולים להיעזר באימונים, בין היתר, על מנת להפיג מתחים ולחצים שמצטברים. פעילות גופנית ידועה בתרומתה למצב הנפשי והמנטלי של העוסקים בה. הפעילות גורמת לשחרור הורמון האנדרופין שמסייע לשיפור מצב הרוח ולשיכוך כאבים. הורמון זה מהווה חלק חשוב בהתמודדות של הגוף עם מצבי מתח וחרדה, שמאפיינים מאוד את היום יום במקום העבודה. 

ניתן לראות, אם כן, כי הקמת חדר כושר במקום העבודה יכולה לתרום מאוד הן לעובדים והן  למעסיקים ולכן כל ארגון גדול ויציב שיכול לממן פעילות מסוג זה, צריך לשקול בחיוב לפתח מערך קידום בריאות מתקדם שיטפל בנושא זה.

דילוג לתוכן