מובילים
חיים בריאים

aicon

סדנאות לעובדים ועוד דרכים להגדלת מעורבות בארגון

מעורבות עובדים היא רמת המחויבות, התשוקה והנאמנות שיש לעובד כלפי מקום עבודתו. ככל שעובדמחוייב יותר, כך התפוקה שלו בעבודה עולה.

כמובן שכל מעסיק רוצה עובדים עם רמת מחוייבות גבוהה יותר. ישנן פעולות רבות שניתן לנקוט כדי לייצר תרבות של מעורבות ומחוייבות גבוהה בקרב העובדים בארגון. מה שחשוב הוא להכיר בחשיבות של הנושא ולהקצות לכך את המשאבים המתאימים. יש לבנות תכנית עבודה מסודרת שתכלול את כל הגורמים שידועים כמעלים רמת מעורבות ומוטיבציה בקרב העובדים ולהשקיע בכך כנדרש.

חשוב להשקיע בהדרכה

שילוב והדרכה של עובדים חדשים הם חלק מהצעדים החשובים ביותר שתוכלו לנקוט בכדי להבטיח שעובדים יתעסקו בעבודה. בעזרת תוכנית אימונים והדרכה מוצלחת, העובדים ילמדו כיצד לבצע את עבודתם ביעילות. זה הזמן שהם יכולים לבוא בתקשורת עם המעסיקים ועם עובדים אחרים, להציע רעיונות ולהרגיש שותפים.

עבור רוב העובדים, ההדרכה וההדרכה הם גם הזמן בו הם מתקשרים עם עמיתים לעבודה ומפתחים חיבור לחברה. מחקרים הראו שככל שיש יותר עובדים כך הם מעורבים יותר. ההדרכה מעודדת מערכות יחסים בין העובדים, מה שמעלה את רמת המחוייבות.

חשוב להגדיר יעדי חברה

כדי לנהל עסק מצליח, אתה זקוק לתכנית עסקית עם רשימת יעדים שברצונך להשיג. כדי להעסיק עובדים, על המעסיק לערב אותם בהגעה ליעדים עסקיים.

על המעסיק לקבוע יעדים שנתיים, חצי שנתיים, רבעוניים וחודשיים, כך שלעובדים יהיה מה לעבוד. הגעה ליעדים זה דבר שידוע כמעודד את מעורבות העובדים.

עובדים רוצים לדעת כיצד עמדתם משתלבת עם שאר התפקידים בחברה. וכן, הם רוצים ללמוד כיצד העבודה שלהם משפיעה על העסק בכללותו. אפשר להגדיר יעדים כלליים של החברה כמו גם יעדים בתוך כל מחלקה. באופן זה, כל עובד יודע כיצד העבודה שלהם משפיעה על ההצלחה המחלקתית והעסקית של העסק.

חשוב לשים דגש על פיתוח עובדים

עובדים רוצים לפתח את כישוריהם ולהמשיך לאתגר את עצמם. הם לא רוצים לבצע משימות מונוטוניות הדורשות מאמץ מינימלי. עובדים מעורבים משתמשים כל הזמן במוחם ומשפרים את כישוריהם.

אפשר להתמקד בפיתוח עובדים בכמה דרכים שונות. אפשר להוסיף תחומי אחריות חדשים לעובד כדי למנוע שעמום, לאפשר מקום לצמיחה בתפקיד או להציע תוכנית להחלפות משרה כדי שהעובדים יבצעו משימות שונות מדי פעם.

דרך נוספת שניתן להדגיש את פיתוח העובדים היא באמצעות פיתוח סדנאות לעובדים שיעשירו את עולמם הן ברמה האישית והן ברמת התפקוד בעבודה. זוהי הטבה נהדרת המאפשרת לעובדים להמשיך את השכלתם.

סדנאות לעובדים בתחומים שונים כמו תזונה, הפסקת עישון, ניהול כלכלת המשפחה, ניהול זמן ועוד הן דרך נהדרת להעשיר הן את העובד והן את העסק. זה מראה לעובדים שהמעסיק מעריך את צמיחת הקריירה שלהם, וזה גם מאפשר להוסיף כישורים חדשים לעסק שלך.

חשוב להכיר את העובדים 

עובדים לא הופכים למחוייבים אוטומטית כשהמעסיק נותן להם יותר שבחים, תודה או כל סוג אחר של הכרה. עם זאת, עובדים יכולים להתנתק במהירות אם הם מרגישים שהם לא נראים.

לעובדים מעורבים יש תחושה של פמילאריות במקום עבודתם. שוב, חשוב שהעובדים יכירו את עמיתיהם ויפתחו איתם חברות. אך חשוב גם לפתח מערכת יחסים של כבוד וידידות בין מעביד לעובד. חשוב לתת לעובדים תחושה של יחס אישי, לציין את יום הולדתם, להתעניין בשלומם ובשלום בני משפחתם ועוד.

דילוג לתוכן