מובילים
חיים בריאים

aicon

תזונה נכונה גם אחרי החגים

תזונה נכונה

רק התחילה שנת הלימודים, נגמרו החגים והתחלנו שיגרה מבורכת.

תקופת החגים שיבשה את סדר היום שלנו והרגלי התזונה. ארוחות חג רבות הגולשות אל סופי שבוע, ימי המנוחה והחופש הנוספים מאלצים אותנו להתאמץ יותר, לא להישבר ולהשקיע קצת מחשבה על מנת שלא נזניח את מה שכבר הצלחנו לבנות.

אז בואו נקבל יחד את השגרה שמתחילה עם מספר טיפים בריאים שיהפכו אותה לאנרגטית וטובה יותר:

לפני הכול, נקו את הבית כמה שאפשר משאריות החגים. "גם אם הקפאתם הרבה שאריות, בעיקר מתוקים, הוציאו אותן מהבית"

נסו לבחור פעילות גופנית שאתם אוהבים לעשות והתחילו בה מיד.

אל תדחו את הפעילות והתמקדו ביתרונות שלה. תוכלו לצאת להליכה של 20-40 דקות בימים הראשונים של החזרה לשגרה, להמשיך עם ריצה קלילה של 20 דקות לפחות ולסיים כל אימון אירובי עם כמה דקות של תרגילים אנאירוביים.

בנוסף, תמיד אפשר לצאת לרכיבת אופניים במיוחד עכשיו שהטמפרטורות יורדות, או לבחור פעילות חברתית ולשחק כדורגל וכדורסל במקום העבודה או ליד הבית.

שתפו את כל בני הבית בפעילות.

התארגנו מראש לקראת הפעילות וחזקו את הגוף עם ארוחות מלאות המכילות סיבים תזונתיים, חלבונים ושומן. שתו הרבה מים ביום של הפעילות וכמובן במהלכה.

הקפידו על 10-15 כוסות מים ביום לאורך זמן וכך תאפשרו לגוף לבצע חילוף חומרים יעיל. עקבו אחר תוצאות הפעילות הגופנית אך אל תקבעו רף גבוה מדי.

ואחרי שהתאמנתם, אכלתם ארוחות מלאות סיבים וויטמינים והקפדתם לשתות, כנסו לישון!

שינה היא המצרך היקר ביותר היום. כולנו סובלים ממחסור בשעות שינה.

עם רדת החשכה מופרש בגופנו הורמון המלטונין ( הורמון השינה ) וגופנו נכנס לשלב אחר ומכין את עצמו לשינה בעבר זו הייתה שעת השינה עבור בני האדם, המצאת האור והנורה דחתה עבורנו את שעות השינה ובמקום להתארגן וללבוש פיג'מה נעימה, כיום זו השעה בה חוזרים מהעבודה או מטפלים בילדים, אוכלים, מתקלחים, יושבים מול המחשב, רואים תכוניות בטלוויזיה כולל תוכניות בישול שפותחות לנו את התיאבון ובין היתר גורמות לנו גם לבעיה נוספת של אכילה לילית.

אז כבר חזרתם הביתה? ארגנת את הילדים? יום המחר מוכן? כבו את כל המסכים המהבהבים, כבו את האור בחדר, והירדמו לשינה נעימה שלווה ורגועה.

ולסיום,

בכל שלב ביום עצרו למספר שניות בודדות תירגעו, תנשמו עמוק.

העניקו תשומת לב לנשימה הטבעית שלנו. אם "ניקח נשימה ארוכה" אנו עלולים להגביר את הלחץ על ידי נשימה שטחית תוך הרמת החזה והכתפיים – מנח גוף שכשלעצמו משדר מתח.

כשאנו רוצים להירגע, עדיף דווקא שנוציא אוויר, ננשוף נשיפות ארוכות ומלאות, כך שהאוויר יוצא בחופשיות וללא מאמץ, הכתפיים נשמטות מעט והחזה מתקפל מעט פנימה ככל שהאוויר יוצא – מנח גוף שמשדר למערכת העצבים שלנו רגיעה.

בעזרת הסבת תשומת הלב שלנו לנשיפה, הפעלנו מערך שלם של איזון מחדש: קצב פעימות הלב יורד, הנשימה נעשית סדירה ומלאה יותר, לחץ הדם יורד, השרירים מרפים.

כמה פשוט, כמה מרגיע ויעיל.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן