מובילים
חיים בריאים

aicon

תכנון חדר כושר מקצועי

התפתחות המודעות לתחום הבריאות והכושר בשנים האחרונות הובילה לשינוי משמעותי בעולם חדרי הכושר. בישראל פועלים היום קרוב ל-3,000 מועדוני כושר והם אינם דומים בכלל לחדרי הכושר של פעם. בעבר, מי שרצה לעסוק בפעילות גופנית במסגרת מועדון כושר, היה צריך להסתפק בדרך כלל במתחמים קטנים שהוקמו במתנסים העירוניים וכללו מספר מצומצם של מכשירים. כאשר מסתכלים על חדרי הכושר של היום, מבינים את עומק השינוי. מועדוני כושר גדולים ומפוארים, שכוללים מגוון רחב של מכשירי כושר, סטודיו עם מערך חוגים מגוון, שירותי ייעוץ כושר ותזונה, מתחם טיפולי ספא ועוד שפע של פעילויות עבור המנויים. 

השפע הגדול הזה הוא תוצאה גם של תרבות הצריכה המערבית שאוהבת את הכל גדול, אבל גם ובעיקר בשל שינוי התפיסה. מי שרוצה לשפר את כושרו הגופני היום מבין שלא מדובר רק בהרמת משקולות לחיזוק השרירים, אלא בתפיסה הוליסטית של כל נושא הבריאות. לכן חברות במועדון כזה משלבת בין פעילות אירובית לבין מכשירי כושר וכמובן גם תזונה נכונה. 

השינוי הגדול בתחום הביא לכך שהקמת חדר כושר הפכה לפרויקט מורכב שדורש הכוונה מקצועית מיוחדת. תכנון חדר כושר בימינו אינו מסתכמת ברכישת המכשירים והציוד, אלא דורש יד מכוונת בתחומים רבים- סוגי הפעילות המוצעים במועדון, איכות וכמות המכשירים הנדרשים, בניית סטודיו לחוגים כולל ציוד מתאים וגם הדרכה בתחומי השיווק והמכירות שימנפו את הצלחת המועדון.

עקרונות בסיסיים בהקמת חדר כושר

ההצלחה של חדר כושר תלויה בגורמים רבים. תכנון חדר כושר מוצלח צריכה להתבסס קודם כל על צורת הבניה של המתחם. חדר כושר איכותי חייב לכלול אזורי אימון נפרדים לסוגי פעילויות שונים- אזור לאימון אירובי, אזור לאימוני כוח, אזור לאימונים אישיים ועוד. בנוסף, חשוב להקפיד גם על בניה של חדרים סגורים שיאפשרו מתן שירות אישי ללקוח- ייעוץ תזונה וכושר, עיסויים ועוד. בנוסף, חשוב לבנות את חדר הכושר בצורה מותאמת לצרכיו- לדאוג למיזוג ואוורור תמידי, לתאורה מוגברת, לאקוסטיקה טובה ועוד.

מרכיב קריטי נוסף הוא כמובן נושא הציוד. תכנון חדר כושר איכותי צריך לכלול רכישה של מכשור ואביזרים ברמה הגבוהה ביותר מבחינת בטיחות, עמידות, יכולת התאמה אישית והנדסת אנוש משופרת. חשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי טרם רכישת הציוד לחדר כושר ולבדוק היטב את עמידת המכשירים בתקני בטיחות בינלאומיים. 

לאחר שלב ההקמה והאבזור, חשוב כמובן גם להקפיד על הדרך בה מתנהל המועדון מבחינת איכות השירות והמקצועיות. הרבה אנשים מגיעים לחדר כושר מתוך הכרח ולא מתוך אהבתם לפעילות גופנית. הם יודעים שהם צריכים לדאוג לעצמם ולגופם ומכריחים את עצמם למצוא מסגרת שתהיה להם נוחה ונעימה. שירות אדיב ואמין, גמישות בנושאים כספיים וכמובן מקצועיות בלתי מתפשרת בתחום הכושר עצמו הם הבסיס ליצירת אמון וסיפוק בקרב המתאמנים והדרך הטובה ביותר לשמור אותם כלקוחות.

ניהול חדר כושר מקצועי חייב לדאוג למיקרו ולמקרו כאחד. על המקום להיות מותאם לכל סוגי המתאמנים- החל מבני נוער שמתאמנים לקראת הגיוס, דרך מתאמנים שגרתיים וכלה בספורטאים מקצוענים. התאמה זו צריכה להתבסס על מגוון רחב של ציוד ושל פעילויות שמוצעות במסגרת המועדון, תוף הפקדה על חידושים ופיתוחים שונים כל הזמן. 

אין ספק כי תכנון חדר כושר בימינו היא פרויקט מורכב ומאתגר, אך מי שיעשה זאת בחכמה ובמקצועיות יוכל לקצור פירות במהרה.

דילוג לתוכן