מובילים
חיים בריאים

aicon

אימון בעונה גשומה

טיפים לאימון בעונה הגשומה
הילה לביא

דמיינו לכם סיטואציה: חזרתם מיום עבודה ארוך והחלטתם להיות אקטיביים ולצאת לאימון חורפי. אך הגשם שדופק על החלון והכוכבים שמפציעים מוקדם מהרגיל, אינם מדרבנים אתכם לעזוב את השמיכה. מהם האימונים שיגרמו לכם לחזור לכושר בעונה הגשומה ועל מה חשוב להקפיד?


אז כיצד בכל זאת ניתן לשמור על כושר בעונה הגשומה?

לאחר שסקרנו את כל הסיבות "ללא", כדאי גם שניזכר גם למה כדאי לבצע פעילות גופנית בעונה הגשומה. בניגוד לסברה הרווחת, החורף היא אינה תקופת ההשמנה, אלא היא מספקת תנאים אופטימליים לירידה במשקל ולחיטוב וכל מה שעלינו רק לעשות הוא להיטיב להשכיל וללמוד כיצד לנצלה ולהימנע מכל המכשולים והקשיים הניצבים בפנינו בעונה זו.
הדבר החשוב ביותר בעונה זו הינו שמירה על מאזן הנוזלים בגוף. בתנאי מזג אוויר חמים מרגישים מיד שחום הגוף עולה, תוך הזעה ופיתוח תחושת צמא. היות וקצב ההזעה בתנאי קור הינו נמוך יותר, אנחנו שוכחים שצריך להמשיך ולהקפיד לצרוך נוזלים ומשכך אנו עלולים לאבד כמות רבה מהם.
אבדן הנוזלים מתרחש גם דרך מערכת הנשימה בשל קצב מוגבר של כניסה ופליטת אוויר בטמפרטורות נמוכות. בנוסף, החשיפה לקור מעלה את תכיפות ייצור השתן. ומנגד, מנגנון הצמא הופך לפחות רגיש. שילוב כל הגורמים האלה מביא לאובדן נוזלים, שעלול לגרום גם להתייבשות, לירידה בביצועים ולפגיעה ביכולת הגוף לשמור על הטמפרטורה.

אם כן, ההמלצה הראשונה במעלה היא לשתות לפני פעילות גופנית ומיד בסיומה. שתו משקאות חמים שיתרמו לתחושת חמימות בגוף. בחורף מרבית המשטחים רטובים, בוציים ומחליקים. כדיי לשמור על יציבות טובה במהלך הפעילות, נדרשות נעליים היוצרות חיכוך טוב עם הקרקע.
בנוסף, במידה והפעילות הגופנית מתבצעת בחוץ, כדאי תמיד להצטייד בזוג נעליים נוסף. את הרטובות לייבש במשך כ-72 שעות. הלחות בחלקן הפנימי של הנעליים מפחיתה ופוגעת ביכולת בלימת הזעזועים של הנעל.
הגופיות והמכנסיים הקצרים ששימשו אותנו בקיץ, כבר אופסנו בעומק הארון. שעות הכושר החורפיות מצריכות אותנו להתעטף בבגדים רבים, וכך בכל פעם בה אנו יוצאים לאימון, אנו מוצאים את עצמנו מצטיידים בשכבות בגדים כדי להתגונן מפני הקור.
למעשה, באימונים בעונה הגשומה כדאי לנקוט בשיטת "הבצל" ולבחור ביגוד הניתן להסרה. בתנאי קור קיצונים מומלץ להצטייד בכובע וכפפות, לעיתים אף כדאי לעטות מסיכת פה או צעיף לחימום האוויר הנכנס אל הריאות.  בנוסף יש לזכור כי שעות האור התקצרו והחושך עולה מוקדם ומשכך מומלץ ללבוש בגדים בהירים ולשאת מחזירי אור.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן