מובילים
חיים בריאים

aicon

לכו על זה: כל הטיפים שיעזרו לכם ללכת נכון

טיפים איך ללכת נכון

למרות שאתם לוקחים אותה כמובן מאליו, הליכה היא פעילות גופנית בעלת יתרונות בריאותיים רבים. לאחרונה ציינו את יום ההליכה הבינלאומי, בדיוק עכשיו שמזג האוויר נעים יותר, השקיעות והזריחות מרהיבות ריכזתי עבורכם את כל הטיפים להליכה נכונה, וגם עובדות מעניינות שלא הכרתם.
הליכה היא הפעילות הבסיסית ביותר והנוחה מכולן, היא זמינה, זולה וניתנת לביצוע לאורך כל שעות היממה. אנו נוטים לרוב לשכוח זאת ולחפש את הדבר הגדול הבא. 
הליכה היא פעילות גופנית שמתאימה לכולם ומעורבות בה כלל מערכות הגוף, וגם אם לפעמים נדמה שלא, זוהי פעילות אירובית לכל דבר, המשפרת סיבולת לב-ריאה, ממריצה את זרימת הדם ומייעלת תהליכים רבים בגוף. מהסיבות הללו, יש בה יתרונות בריאותיים רבים: בין היתר, הליכה משפרת את בריאות הלב, מפחיתה סיבוכי סוכרת, מורידה רמות כולסטרול, מונעת יתר לחץ דם, מעשירה את חיי המין ואפילו משפרת את מצב הרוח. 

סיבוב לפח, עלייה במדרגות, הליכה עד לרכב, יציאה לקניות, טיול בפארק והבאת הילדים מבית הספר ברגל –  בהליכה כל דקה נחשבת ונספרת. אז עכשיו, אחרי שהבנו את חשיבותה של הליכה, חשוב שתדעו כיצד לעשות זאת בצורה נכונה ובריאה

Ready steady go! בואו נלך נכון

נעליים

בחרו נעליים מתאימות בעלות סוליה שווה בכל צד המאפשרות תמיכה מלאה. 

מתיחות

הפכנו את ההליכה לאימון. לכן מומלץ לבצע מספר מתיחות לפני ההליכה ובסיומה כדי למנוע התכווצות שרירים ולשפר את יכולת הצעידה.

מוסיקה

הכי כיף לצעוד בשניים, אך אם לא מצאתם פרטנר להליכה, האזנה למוזיקה תוך כדי ההליכה תעניק לכם קצב, אנרגיה ותחושת סיפוק והנאה.

יד רגל יד

כל הגוף משתתף בחוויה. בזמן ההליכה הניעו את הידיים קדימה ואחורה, לפי קצב ההליכה כדי לשפר את היכולת האירובית.

כמה מומלץ ללכת?

התחילו ב-30 דקות לפחות, שלוש פעמים בשבוע. עם הזמן האריכו את המסלול ואת זמן הצעידה. 

כבר השתעממתם? 

מהר מאוד מסלול ההליכה הופך למוכר ומשעמם. נסו לבחור מסלולי הליכה בדרכים שונות, על גבי משטחים משתנים. פעם בים, פעם בפארק ופעם בשדרה.

שלא תתייבשו לנו…

הקפידו על שתייה מרובה לפני ההליכה ובסיומה. אם זמן ההליכה מעל 40 דק', ואין נקודת שתייה בדרך, קחו עמכם תרמיל קטן ובו בקבוק.

דילוג לתוכן