מובילים
חיים בריאים

aicon

ארגונומיה במשרד

ארגונומיה היא המדע של תכנון תחנת העבודה כך שתתאים ליכולות ומגבלותיו של כל עובד.

המטרה של ארגונומיה משרדית היא לתכנן את תחנת העבודה המשרדית כך שתתאים לכל עובד ותאפשר סביבת עבודה נוחה לייצור מקסימאלי ויעילות.

בעלי עסקים שרוצים לשפר את המצב של החברה שלהם מבחינת תפקוד כוח האדם, נדרשים היום לתת דגש על תחום האגרונומיה. כך, לפי מחקרים, ניתן להפחית את ימי המחלה שהעובדים לוקחים, את הפציעות שהם סובלים מהם ובאופן כללי לגרום להם להיות יותר מועילים בזמן שהותם במשרד.

בעידן של היום, כאשר המחשבים כבר מזמן השתלטו על חיינו ומקומות העבודה מבוססים על עבודות מחשב למיניהן, ארגונומיה שכוללת תכנון נכון של עמדת העבודה במשרד הוא ממש בגדר חובה עבור המעסיקים.

יש כיום חברות שמתמחות במתן ייעוץ ארגונומי לחברות וכדאי מאוד להיעזר בשירותיהן על מנת להטמיע שינויים ארגונומיים במקום העבודה וזאת כמובן לטובת העובדים והמעסיקים כאחד.

טיפים לארגון נכון של עמדת המחשב בעבודה

 

-חשוב לוודא שמשקל הזרועות נתמך כל הזמן. כאשר אין תמיכה לזרועות, הצוואר והשכמות נתפסים במשך יום העבודה. לכן חשוב להניח את הזרוע על השולחן או על ידיות הכיסא בכל זמן העבודה ולא לשבת עם הזרועות באוויר.

– חשוב לנסות לשמור על ראש וצוואר ישרים כמה שניתן. כמו כן, חשוב להשתמש בתמיכה המותנית של הכסא ולהימנע מלשבת באופן שמציב משקל גוף יותר על אחד מאשר על השני. 

– חשוב להציב את מסך המחשב ישירות מול הפנים, כאשר חלקו העליון אינו גבוה מגובה העיניים. המקלדת צריכה להיות ישרה מול הצג כך שלא תצטרכו לסובב את הראש והצוואר לעתים קרובות.

-כאשר משוחחים בטלפון חשוב לא להחזיק את השפופרת בין הכתף והאוזן אלא להיחזקה ביד ולהחזיק את הראש בצורה ישרה.

-המקלדת והעכבר צריכים להיות קרובים מספיק כדי למנוע הגעה מוגזמת שמאמצת את הכתפיים והזרועות.

-יש להימנע ממאמץ עיניים על ידי כך שמסך המחשב לא יהיה אינו קרוב מדי, עליו להיות לפחות במרחק של זרוע.

-חשוב לנסות להימנע מסנוור על ידי מסך המחשב. יש לוודא שהמסך אינו ממוקם לפני חלון או על רקע בהיר.

-ניתן לתת מנוחה לעיניים מדי פעם למשך מספר שניות על ידי התבוננות בחפצים במרחק כדי להפסיק את הבהייה במסך.

– חשוב לוודא שכפות הרגליים מגיעות לרצפה. אם הן תלויות באוויר זה יפריע ויגרום לכאבים לאורך זמן. ניתן לשחק עם הגובה של מושב הכיסא לצורך התאמת גובה הרגליים או להשתמש בהגבהה לכפות הרגליים על מנת שיהיו מונחות על משטח יציב. 

 

דילוג לתוכן