מובילים
חיים בריאים

aicon

סדנת תזונה במקום העבודה

בשנים האחרונות, יותר ויותר מקומות עבודה התחילו להשקיע יותר ברווחת העובדים.  מחקרים רבים הוכיחו קשר ישיר בין רמת הבריאות של העובד לבין תפוקת העבודה שלו. ככל שהעובד בריא יותר, מצבו הגופני טוב יותר וכן תפיסת הדימוי העצמי שלו, מה שמשפר את רמת המוטיבציה שלו והרצון שלו להצליח ולהתפתח. כמובן שמקום העבודה לא יכול להיות אחראי ברמה האישית לכל בעיה בריאותית שיש לעובד, אך הוא יכול לתרום למצב הכללי באמצעות השקעה בייעוץ תזונתי לעובדים, הקמת חדר כושר, תכנון פתרונות ארגונומיה שונים ועוד. באמצעות שירותים אלו, יכול המעסיק לשפר את מצבם הבריאותי של עובדיו וליצור סטנדרט אחיד ברמתו עבור כל עובד.

בחברות גדולות ובעלות אמצעים נהוג היום לפתח את תחום הבריאות בעבודה יותר ויותר. סדנת תזונה בעבודה היא אחד התחומים שהכי חשוב להשקיע בהם. מאחר והעובדים מבלים למעשה את מרבית זמנם במקום העבודה כל יום, חשוב להקנות להם הרגלי תזונה נכונה שתסייע להם לשמור על המשקל ולהימנע מבעיות בריאותיות שונות. סדנת תזונה במקום העבודה כוללת בדרך כלל ייעוץ ברמה האישית לכל עובד וכן פיקוח על תפריט המזון המוגש בחדר האוכל. על מנת לקבל ייעוץ תזונה כזה, חשוב לפנות לחברה המתמחה במתן שירותי בריאות בעבודה, כדי לקבל שירות מקצועי, אמין ואיכותי.

 

מגוון שירותים בתחום התזונה למקומות עבודה

 

חברה המספקת ייעוץ תזונה למקומות עבודה, מציעה בדרך כלל מגוון של שירותים בתחום, שיכולים להגיע כחבילה משולבת, או כשירותים נפרדים, בהתאם לתקציב ויכולת ההשקעה של המעסיק.

 

-פיקוח תזונתי על חדר האוכל- במקומות עבודה רבים יש חדר אוכל לארוחות צהריים לעובדים. חשוב להקפיד על סוג ואיכות המזון המוגש לעובדים. תכנית פיקוח תזונתי על חדרי אוכל כוללת הרכבת תפריט ייחודי לעובדים השומרים על המשקל, בניית תפריט כללי מאוזן שכולל את כל אבות המזון, אספקת מידע על הערכים התזונתיים של המזונות המוגשים ( קלוריות, אחוזי שומן ועוד) וכן הגברת מודעות כללית בקרב עובדי החברה.

 

-סדנת תזונה אישתי- ניתן לקבל שירותי ייעוץ תזונה פרטניים לעובדים. במסגרתו מגיע מומחה בדיאטה קלינית למשרדי החברה על בסיס קבוע שנקבע מראש ומתאפשרות שעות קבלה בהן העובדים יכולים להגיע אליו לייעוץ אישי הכולל- הרכבת תפריט תזונה מאוזנת, הדרכת פעילות גופנית, מעקב משקל והקניית הרגלי תזונה נכונים בחיי היומיום. ייעוץ כזה יכול להינתן גם במסגרת סדנה קבוצתית.

 

-בדיקות מדדים אישיות- במסגרת ייעוץ תזונתי במקום העבודה, ניתן לקבל שירות של עמדת בדיקות סקר הפועלת בתדירות קבועה- בה יכולים העובדים להיבדק ולקבל מידע על מצבם. הבדיקות כוללות בדיקת סוכר, בדיקת כולסטרול ובדיקת אחוזי שומן בגוף. שימוש במקביל בייעוץ תזונה אישי מציב סל שירותים מלא לכל עובד, שיכול לשפר הרבה את מצבם הבריאותי של המשתמשים בו.

 

דילוג לתוכן