מובילים
חיים בריאים

aicon

הפסקת עישון במקום העבודה

לא כולם יודעים, אבל הפסקת עישון היא תהליך שניתן לעבור גם במסגרת מקום העבודה ולא רק באופן פרטי.

במסגרת העלאת המודעות וההכרה בחשיבות בריאות העובד חלו שינויים רבים אצל מרבית המעסיקים במשק, כשכמעט כל חברה היום פועלת יותר מבעבר על מנת לקדם את בריאות העובדים המועסקים על ידה.

קידום בריאות בארגונים הוכח כבר מחקרית כתורם מאוד לשיפור ביצועים והעלאת רווחיות הארגון, כאשר הדגש הוא על האמונה כי ככל שהעובד בריא יותר וחש שמשקיעים בו יותר הוא תורם ומתאמץ יותר בעת מילוי תפקידו.

אחד מגורמי התחלואה המסוכנים ביותר הוא העישון. הדבר נכון באופן כללי כמובן, אך במיוחד בנושא התעסוקתי. מחקרים מוכיחים קשר ישיר בין עישון ותפוקת העובד במקום עבודתו. עובד מעשן נעדר מהעבודה יותר מעובד שאינו מעשן, הפסקות עישון גוזלות ממנוי בין חצי שעה לשעה מדי יום וכן הוכח כי עובדים מעשנים פחות מרוכזים וקיימת פגיעה ביכולת החשיבה והתכנון שלהם. 

כל הגורמים הללו מהווים סיבות טובות מאוד עבור המעסיקים להשקיע ולארגן סדנאות גמילה מעישון במקום העבודה. לסדנאות אלו יש יתרון נוסף והוא הקבוצתיות. סיכויי ההצלחה בגמילה עולים כאשר עוברים את התהליך עם חברים וקולגות וכן עולה במקביל תחושת ההערכה של העובד כלפי החברה שמשקיעה בו.

הפסקת עישון בשיטת אלן קאר במקום העבודה

סביבת העבודה ידועה כסביבה השניה בחשיבותה בהשפעתה על אורח חייו של האדם, מלבד הבית. ישנה משמעות רבה לתהליכים שהאדם חווה במקום עבודתו, גם בגלל השעות המרובות שהוא נמצא שם וגם בשל תחושת השייכות שלו. 

לכן סדנאות הפסקת עישון בעבודה נחשבות למאוד אפקטיביות. שיטת אלן קאר הוכחה כמוצלחת במיוחד והיא מותאמת מאוד לתהליך גמילה מעישון במקום העבודה. ישנה אפשרות להזמין למקום העבודה סדנה קבוצתית, שיכולה להכיל עד עשרים וחמישה משתתפים. ניתן לערוך מספר סבבים בהתאם לכמות העובדים.

סדנאות אלו נמשכות כשש שעות ומרבית האנשים מצליחים להגיע למצב של הפסקת עישון תוך מפגש אחד בלבד. למתקשים ניתן להציע תגבורים בשיטות שונות וכן לספק לנגמלים תמיכה טלפונית וסדנאות חיזוק לאורך זמן.

בנוסף, מקומות עבודה שנרתמים לנושא משקיעים גם בהפיכת סביבת העבודה לנקיה מעישון, דבר המעלה את סיכויי ההצלחה של הנגמלים לאורך זמן.

דילוג לתוכן